פיתוח אפליקציות בתעשיית המלונאות

על פי סקר של Oracle Hospitality, 94% מהצרכנים העדיפו להשתמש באפליקציית מלון אם היא תספק הנחות, שדרוגים או הטבות אחרות. עובדה זו ממחישה את חשיבותו של פיתוח אפליקציות בתעשיית המלונאות כדי לענות על הצרכים המשתנים של האורחים וליצור יתרון תחרותי.

פיתוח אפליקציות מלונאות הפך לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית החדשנות והשירות של בתי מלון. עם השימוש ההולך וגובר במכשירים ניידים וציפיות האורחים לחוויה מותאמת אישית ונוחה, פיתוח אפליקציות מציע לבתי מלון דרך לבדל את עצמם, לשפר את חוויית האורח ולהגדיל את ההכנסות.

יתרונות של פיתוח אפליקציות לבתי מלון:

  1. צ'ק-אין ללא מגע: אפליקציות מלון מאפשרות לאורחים להתחבר ישירות מהמכשיר שלהם, לעקוף קבלה ארוכה ולגשת ישירות לחדר.
  2. אישית: אפליקציות יכולות לספק המלצות מותאמות אישית על בסיס העדפות האורח, היסטורית ההזמנות ומיקום.
  3. גישה לשירותי מלון: אורחים יכולים להזמין ארוחות, טיפולי ספא ושירותים אחרים בנוחות מהאפליקציה.
  4. מסרים ועדכונים: אפליקציות מאפשרות למלונות לתקשר עם אורחים ולספק עדכונים בזמן אמת על קידום מכירות, אירועים ועדכוני מתקנים.

דוגמה לרשת מלונות שמובילה חדשנות בפיתוח אפליקציות היא הילטון. האפליקציה שלהם, Hilton Honors, מאפשרת לחברים לבחור את החדר המועדף שלהם, להירשם באופן דיגיטלי ולגשת ישירות לחדר שלהם עם מפתח דיגיטלי. האפליקציה גם מציעה המלצות מותאמות אישית על בסיס העדפות האורח, וגישה ישירה לשירותי מלון כמו הזמנת חדרים שירות ושירותי חניה. הצלחת האפליקציה ברורה: עד 2019, האפליקציה הייתה בעלת יותר מ-100 מיליון הורדות והובילה ל-41% גידול בהזמנות דיגיטליות.

בעוד שפיתוח אפליקציות מציע יתרונות רבים, חשוב לשים לב לאתגרים פוטנציאליים. אבטחת הנתונים ופרטיות הם שיקולים מפתח, שכן אפליקציות מלונאות לעתים קרובות מטפלות במידע רגיש כמו פרטי תשלום ומיקום. המלונות צריכים להקפיד על יישום אמצעי אבטחה חזקים, כולל הצפנה, אימות דו-גורמי וכלי זיהוי אנומליות. פיתוח אפליקציות המתחשב בדרישות האבטחה והציות הרגולטוריות הוא הכרחי.

פיתוח אפליקציות של מלונות מאפשר גם יכולות משולבות עם טכנולוגיות מתפתחות כמו IoT. לדוגמה, מלון Wynn Las Vegas השיק אפליקציה שמשתלבת עם מערכת שליטה חכמה בחדר "אמזון אקו", שמאפשרת לאורחים לשלוט במזגן, בתאורה ובווילונות בחדר באמצעות פקודות קוליות. שילוב כזה של פיתוח אפליקציות עם טכנולוגיות עדכניות פותח אפשרויות חדשות לאישית חוויית אורחים.

עם המשך צמיחת הטכנולוגיה והציפיות המתפתחות של האורחים, פיתוח אפליקציות צפוי להפוך לזירה אפילו חשובה יותר בתעשיית המלונאות. דוח שוק האפליקציות המלונאות של אורקל מנבא שעד 2025 ההכנסות מאפליקציות המלונאות יגיעו ל-365.9 מיליארד דולר, עם CAGR של 19.7% בין 2020 ל-2025.

דוגמאות לאופן שבו בתי מלון משתמשים בפיתוח אפליקציות כדי לשפר את חוויית האורח ולייעל תהליכים:

  1. Marriott International: מאריוט, אחת מרשתות המלונות הגדולות בעולם, השקיעה רבות בפיתוח אפליקציות כדי לענות על הצרכים הייחודיים של האורחים שלה. האפליקציה שלהם, Marriott Bonvoy, מציעה מגוון רחב של תכונות, כולל צ'ק-אין נייד, צ'ק-אאוט נייד, בקשות שירות ושדרוגים, והזמנת ארוחות. אחד המאפיינים הייחודיים של האפליקציה הוא היכולת להשתמש בסמארטפון של האורח כמפתח החדר, מה שמאפשר גישה ללא מפתח לחדרים. האפליקציה גם מותאמת אישית להעדפות האורח, עם המלצות מבוססות על היסטוריית ההזמנות והמיקום. הצלחת האפליקציה ניכרת בנתונים: נכון לשנת 2020, היו לאפליקציה יותר מ-56 מיליון הורדות, והיא תרמה ליותר מ-30% מההזמנות הישירות של מאריוט.

  2. Hyatt Hotels: גם רשת מלונות היאט הבינה את החשיבות של פיתוח אפליקציות להעצמת חוויית האורח. האפליקציה שלהם, World of Hyatt, מאפשרת לאורחים לנהל את ההזמנות שלהם, להרוויח ולממש נקודות תכנית נאמנות, ולגשת לשירותים מותאמים אישית. אחד המאפיינים המיוחדים של האפליקציה הוא שירות הקונסיירז' הדיגיטלי, המאפשר לאורחים לבקש שירותים כמו הזמנת מונית, סידורי כביסה או המלצות מסעדה, כל זאת דרך האפליקציה. האפליקציה גם מקושרת ל-Uber, מה שמאפשר לאורחים להזמין בקלות נסיעות ישירות. נתונים מצביעים על הצלחת האפליקציה: על פי דוח שנתי של Hyatt לשנת 2020, ההזמנות דרך ערוצים דיגיטליים, כולל אפליקציות, גדלו ב-11% לעומת השנה הקודמת.

  3. Accor Hotels: אפליקציית המלונות ALL - Accor Live Limitless של רשת מלונות Accor מדגימה כיצד פיתוח אפליקציות יכול לשפר נאמנות ומעורבות של לקוחות. מעבר לפונקציונליות הסטנדרטית של ההזמנה, צ'ק-אין וצ'ק-אאוט, האפליקציה מציעה גם גישה לתוכנית הנאמנות של אקור. אורחים יכולים להרוויח נקודות על הזמנות ועל רכישות שותפים, ולפדות אותן תמורת הנחות, שדרוגים או חוויות ייחודיות. האפליקציה גם מציעה "תעודת דרכון דיגיטלית", המרכזת את כל המידע הקשור לנסיעות של האורח במקום אחד. מחקר שוק שערכה אקור בשנת 2019 מצא ש-80% מבעלי כרטיסי נאמנות היו מרוצים מאוד מהאפליקציה, ו-75% הצהירו שהאפליקציה הופכת אותם לנאמנים יותר למותג אקור.

דוגמאות אלו ממחישות כיצד רשתות מלונות מובילות משתמשות בפיתוח אפליקציות לא רק כדי לשפר את הנוחות והיעילות, אלא גם כדי להעצים את המותג, לעורר נאמנות ולדחוף להכנסות. על ידי שילוב של תכונות ייחודיות, אישית מתקדמת ואינטגרציה חלקה עם תוכניות נאמנות ושירותים, אפליקציות אלה מעצבות מחדש את האופן שבו האורחים מתקשרים עם בתי המלון שלהם לפני, במהלך ואחרי השהות שלהם.


רעיונות חדשים שלנו לפיתוח אפליקציות עתידיות בתחום המלונאות:

  1. אפליקציית "חוויית המלון הווירטואלית": עם הקידמה בטכנולוגיות מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR), פיתוח אפליקציה המאפשרת לאורחים פוטנציאליים לחוות את המלון באופן וירטואלי לפני ההזמנה יכולה להיות פורצת דרך. האפליקציה יכולה לספק סיורי VR אינטראקטיביים של החדרים, המתקנים והסביבה, ולאפשר למשתמשים "להסתובב" במלון כאילו הם שם. ניתן גם לשלב אלמנטים של AR, למשל על ידי הצגת מידע על מתקנים או שירותים כאשר המשתמש מצביע על פריטים מסוימים. חוויה מציאותית כזו יכולה לסייע בהמרת אורחים פוטנציאליים ולבדל את המלון מהמתחרים.

  2. אפליקציית "הקונסיירז' האישי": אפליקציה שמשמשת כקונסיירז' וירטואלי אישי, תוך שימוש בטכנולוגיות AI וניתוח נתונים כדי לספק המלצות והצעות מותאמות אישית לכל אורח. האפליקציה יכולה ללמוד את ההעדפות, הרגלי הנסיעה וההיסטוריה של האורח, ולהציע באופן פרואקטיבי שירותי מלון, מסעדות מקומיות, אטרקציות או פעילויות שעשויות לעניין אותם. זה יכול גם לכלול תזכורות מותאמות אישית, למשל להזמין שירות הסעות לשדה התעופה בהתבסס על זמני הטיסה של האורח. שירות כזה לא רק ישפר את חוויית האורח, אלא גם יקל על העומס על צוות המלון.

  3. אפליקציית "מרכז הבריאות והרווחה במלון": עם הגברת המודעות לבריאות, אפליקציה שמתמקדת בקידום הרווחה של האורחים במהלך שהייתם יכולה להיות משכנעת. האפליקציה יכולה לספק תוכניות כושר אישיות, הדרכות מדיטציה, טיפים לתזונה בריאה ומידע על ספא ומתקני כושר במלון. היא גם יכולה להציע "אתגרי בריאות" ייחודיים, כמו הליכה למספר מסוים של צעדים במהלך השהייה או ניסיון טיפולי ספא חדש. על ידי עזרה לאורחים לשמור על שגרת הבריאות והרווחה שלהם (או אפילו לשפר אותה) בזמן הנסיעה, אפליקציה כזו יכולה להוסיף ערך משמעותי לחוויית האירוח ולקדם נאמנות לקוחות.

  4. אפליקציית "ניהול אירועים ונטוורקינג אורחים": עבור מלונות שמתמחים באירוח כנסים ואירועים, אפליקציה שמאפשרת לאורחים לנהל את לוח הזמנים שלהם ולהתחבר עם משתתפים אחרים יכולה להיות נכס יקר ערך. האפליקציה יכולה לכלול לוח זמנים אינטראקטיבי של האירוע, מפות של מתקני הכנס, מידע על דוברים ומציגים, ואפשרות ליצור אינטראקציה ולקבוע פגישות עם משתתפים אחרים. זה יכול גם לספק התראות בזמן אמת על שינויים בתוכנית ועל הזדמנויות נטוורקינג. על ידי הפיכת חוויית הכנסים לחלקה ופרודוקטיבית יותר, אפליקציה כזו יכולה לעזור למלונות למשוך יותר אירועים עסקיים.

  5. אפליקציית "מסע הרפתקאות המלון": כדי למשוך משפחות עם ילדים, מלונות יכולים לפתח אפליקציית משחקי הרפתקאות אינטראקטיבית שמעסיקה את הצעירים במהלך שהייתם. האפליקציה יכולה לכלול "ציד אוצר" ברחבי שטח המלון, עם חידות וחידות המבוססות על מאפיינים ייחודיים של המלון או על האזור המקומי. הילדים יכולים לאסוף נקודות או פרסים וירטואליים, שניתן לממש תמורת הטבות מהמלון, כמו קינוחים חינם או פריטי מזכרת. האפליקציה יכולה גם לכלול מידע מותאם לילדים על האזור, כמו עובדות מעניינות על היסטוריה או טבע מקומיים. על ידי הפיכת השהייה במלון לחוויה מהנה ומלמדת יותר לילדים, אפליקציה כזו יכולה לסייע במשיכת יותר נופשים במשפחות.

רעיונות אלו מדגימים את הפוטנציאל של פיתוח אפליקציות להמשיך לשנות את תעשיית המלונאות. על ידי נצילת טכנולוגיות חדשות, כגון VR, AR ו-AI, והתאמת חוויות לקהלים ספציפיים, כמו חובבי בריאות או משפחות, מלונות יכולים ליצור הצעות ערך ייחודיות ולבדל את עצמם בשוק. אפליקציות כאלה לא רק ישפרו את חוויית האורח ואת שביעות רצונו, אלא גם יפתחו זרמי הכנסה חדשים ויקדמו נאמנות מותג. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, ההזדמנויות לחדשנות דיגיטלית בתחום המלונאות אינן אלא הולכות ומתרחבות.


לסיכום,
פיתוח אפליקציות מעצב מחדש את תעשיית המלונאות, ומספק לבתי מלון כלים לשיפור חוויית האורח, העלאת היעילות וקידום צמיחה. על ידי השקעה בפיתוח אפליקציות ואימוץ החדשנות הדיגיטלית העדכנית ביותר, בתי מלון יכולים להישאר תחרותיים ולענות על הצרכים המשתנים של אורחי המאה ה-21. בעידן שבו הסמארטפונים הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים, בתי מלון שמאמצים אסטרטגיית פיתוח אפליקציות מתקדמת נמצאים בעמדה טובה לעורר את הנאמנות והמעורבות של האורחים ולהניע הצלחה עסקית.